Καλώς ορίσατε!


Λύκειο Καστελλάνων Μέσης Κέρκυρας

Το Λύκειο βρίσκεται στο χωριό Καστελλάνοι Μέσης της Κέρκυρας, στην περιοχή της μέσης Κέρκυρας και απέχει από την πόλη της Κέρκυρας 10 χιλιόμετρα. Το 1688 χτίστηκε στην περιοχή απο τον πλούσιο Βενετό ευγενή Πρόσπερο Μαρίνι η εκκλησία της Χρυσής Πηγής (Χρυσοπηγής) σημερινή εκκλησία της Ζωοδόχου Πηγής. Ο Πρόσπερο Μαρίνι με τη διαθήκη του αφήνει κληροδότημα με το οποίο εξασφαλίζει το κτίσιμο και τη λειτουργία εις τον αιώνα τον άπαντα, όπως χαρακτηριστικά γράφει στη διαθήκη του, ιεροσπουδαστηρίου και μοναστηρίου, που αποτέλεσε το πρώτο εκπαιδευτήριο στην Κέρκυρα. Στο χώρο του μοναστηριού, το οποίο οικοδομήθηκε το 1695, στεγάζεται το Λύκειο Καστελλάνων Μέσης Κέρκυρας.

Λύκειο Καστελλάνων Μέσης Κέρκυρας

Προηγούμενο Παρουσίαση Επόμενο

Ενδοσχολική βία

Στα πλαίσια καθιέρωσης της 6ης Μαρτίου ως ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας, οι μαθητές του Λυκείου Καστελλάνων Μέσης Κέρκυρας δημιούργησαν το παρακάτω βίντεο.

Ενδοσχολική βία

Ο όρος "εκφοβισμός και βία στο σχολείο" (school bullying), όπως και ο όρος "θυματοποίηση" (victimization) χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου.

Συχνά το "ισχυρότερο" παιδί αντλεί από την πράξη του κάποιο όφελος, όπως ευχαρίστηση, κύρος, υλικά αποκτήματα, ενώ το "αδύναμο" παιδί δεν μπορεί να προστατέψει με ουσιαστικό και ριζικό τρόπο τον εαυτό του.

Ο εκφοβισμός και η βία στο σχολείο είναι και ομαδικό φαινόμενο, καθώς δεν αφορά μόνο το μαθητή που εκφοβίζει και εκείνον που εκφοβίζεται, αλλά και όσους είναι παρόντες ή γνωρίζουν την ύπαρξή του, δηλαδή τους παρατηρητές, οι οποίοι μπορεί να είναι είτε μαθητές είτε ενήλικες.

Τρόποι πρόληψης και αντιμετώπισης σε επίπεδο σχολείου

  • σύνταξη Σχολικής Επιτροπής ενάντια στον εκφοβισμό και την ενδοσχολική βία

  • σύνταξη Διακήρυξης του σχολείου ενάντια στη βία: δικαιώματα - υποχρεώσεις - καθήκοντα για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας

  • αύξηση της επίβλεψης του σχολικού χώρου

  • ευαισθητοποίηση και συνεργασία με τους γονείς, προκειμένου να σταματήσει ο κύκλος αναπαραγωγής και ενθάρρυνσης της ενδοσχολικής βίας

Τρόποι πρόληψης και αντιμετώπισης σε επίπεδο τάξης

  • συζήτηση στην τάξη για τον ορισμό και τις μορφές της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού

  • συζήτηση για τις επιπτώσεις του εκφοβισμού

  • ενημέρωση σχετικά με το γιατί η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός δεν είναι αποδεκτά από το σχολείο

  • τρόποι και προτάσεις για πρόληψη και αντιμετώπιση από τους μαθητές: σύνταξη των κανόνων της τάξης ενάντια στη βία

  • παροχή βοήθειας από μαθητές σε άλλους, για την επίλυση των συγκρούσεων που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε εκφοβισμό

  • προαγωγή των συνεργατικών αλληλεπιδράσεων

  • παροχή ευκαιριών για θετική έκφραση της επιθετικότητας (π.χ. μέσω των αθλημάτων)

Λόγοι που ένας μαθητής αναπτύσσει εκφοβιστικές και βίαιες συμπεριφορές

Υπάρχουν πολλοί λόγοι που μπορεί να συμβάλλουν ώστε ένα παιδί να εκδηλώνει επιθετικές και βίαιες συμπεριφορές. Η εκδήλωση εκφοβιστικών συμπεριφορών είναι σε μεγάλο βαθμό το αποτέλεσμα πολυποίκιλων εμπειριών και ερεθισμάτων στα οποία έχει εκτεθεί, με άμεσο ή έμμεσο τρόπο, το παιδί που εκφοβίζει κατά τη διάρκεια της αναπτυξιακής του πορείας.

Τα παιδιά που εκφοβίζουν μπορεί σε άλλο χώρο ή χρόνο να ήταν ή και να είναι ακόμα και τώρα αποδέκτες εκφοβιστικών και βίαιων συμπεριφορών. Οι μαθητές συχνά εκφοβίζουν για να νιώσουν ανώτεροι από τους άλλους καθώς αντλούν ισχύ και δύναμη από τη συγκεκριμένη μορφή συμπεριφοράς.

Επίσης, μέσα από την εκδήλωση εκφοβιστικών συμπεριφορών μπορεί να στοχεύουν στο να τραβήξουν την προσοχή, να τύχουν αποδοχής και να γίνουν περισσότερο δημοφιλείς από ότι ήταν στο παρελθόν. Στην πραγματικότητα, όμως, δεν γίνονται περισσότερο δημοφιλείς, αλλά αντίθετα η πλειοψηφία της μαθητικής κοινότητας τους φοβάται και προσπαθεί να τους αποφύγει. Ακόμα, οι μαθητές που εκφοβίζουν σε αρκετές περιπτώσεις είναι δυστυχισμένοι και προσπαθούν να μεταφέρουν το έλλειμμα χαράς που νιώθουν στους άλλους.

Ένα άλλο στοιχείο που συνδέεται με την εκδήλωση εκφοβιστικών συμπεριφορών είναι και τα συναισθήματα ζήλιας που μπορεί να νιώθει το παιδί που εκφοβίζει για τον αποδέκτη της εκφοβιστικής συμπεριφοράς. Οι μαθητές που εκφοβίζουν στοχεύουν στη "διαφορετικότητα" του άλλου για να τον κάνουν να νιώσει άσχημα για τον εαυτό του και να τον απαξιώσουν.

Η εκδήλωση, όμως, εκφοβιστικών συμπεριφορών δεν έχει ως αίτιο τη "διαφορετικότητα" του παιδιού που εκφοβίζεται, αλλά αντίθετα έχει ως σημείο εκκίνησης τα παιδιά που εκφοβίζουν και τα οποία μπορεί να έχουν κακοποιηθεί, να έχουν συναισθήματα ζήλιας, ανασφάλειας, και δυστυχίας και να μεγαλώνουν σε ένα απορριπτικό και βίαιο περιβάλλον από το οποίο απουσιάζει η ενσυναίσθηση και η αποδοχή.

Πηγές πληροφόρησης

Ευχαριστούμε θερμά για την εργασία τους με θέμα την "ενδοσχολική βία"

  • τους μαθητές που συμμετείχαν στην εκπόνηση της εργασίας,
  • τους εκπαιδευτικούς που τους καθοδήγησαν.

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Έναρξη σχολικού έτους 2014 - 2015

Την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2014 και ώρα 09:00 π.μ. θα πραγματοποιηθεί Αγιασμός. Μετά τον Αγιασμό θα γίνει η διανομή των σχολικών βιβλίων.

Δείτε επίσης "Ανακοινώσεις"

3ο Βραβείο στον τοπικό διαγωνισμό EUSO 2013

Συγχαρητήρια στην ομάδα των μαθητών του ΓΕΛ ΚΑΣΤΕΛΛΑΝΩΝ ΜΕΣΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ για το 3ο ΒΡΑΒΕΙΟ στον τοπικό Διαγωνισμό EUSO 2013 που πραγματοποιήθηκε στα εργαστήρια του Ε.Κ.Φ.Ε. Κέρκυρας. Στην ομάδα συμμετείχαν οι μαθητές: Σουπιώνης Γεώργιος, Βλάσση Στέλλα, Χατζηαράπης Ιωάννης.

Δείτε επίσης "Ανακοινώσεις"

Μετακίνηση Μαθητών με Υπεραστικά και Αστικά Λεωφορεία 2013 - 2014

Οι μαθητές που χρησιμοποιούν το Αστικό ή το Υπεραστικό ΚΤΕΛ για τη δωρεάν μετακίνησή τους από τη διεύθυνση κατοικίας τους στο σχολείο και από το σχολείο στη διεύθυνση κατοικίας τους, θα πρέπει να παραλάβουν από το σχολείο προσωρινές βεβαιώσεις, στις οποίες θα αναφέρεται το ονομ/μο και η διεύθυνση κατοικίας του κάθε μαθητή, για να τις χρησιμοποιήσουν μέχρι να τους δοθούν τα Ειδικά Μαθητικά Δελτία.

Δείτε επίσης "Ανακοινώσεις"